Dagboek van een medewerker

16 juni 2022

Een dag van een senior medewerker servicedesk. Hoe ziet die eruit? Daniëlle Lübbert-Tump beschrijft haar werkweek. 

Maandag
De nieuwe week begint als ik om 8.15 uur ons zoontje naar school breng. Gelijk door naar kantoor, waar we met een deel van het team aanwezig zijn. Een ander deel werkt nog thuis, vanwege de coronamaatregelen. Maandag is altijd een hectische en drukke dag. Veel telefoontjes van klanten die willen weten wie er deze week langs komt. Op elke vraag hebben we met ons team een antwoord. 

Dinsdag
Voor mij is dit een administratie-dag met veel overleggen, gesprekken met de medewerkers van de servicedesk en besprekingen met de andere afdelingen. Wat gaat goed, wat kan beter en hoe doen wij dat? Samen met Anushka die verantwoordelijk is voor de planning bekijk ik de bezetting voor de week. 

Woensdag
Op woensdag bel ik zelf ook mee met het team. Vandaag krijg ik ook bestellingen binnen. Tussen de telefoontjes door check ik of alles binnen is. Veel afwisselende telefoontjes, merk ik. Tussendoor is er even tijd om mailtjes te beantwoorden en de post te verwerken.

Donderdag
Nog een dagje aan de telefoon, tot ’s middags half drie. Dan gaan we het ijs op, om de sport curling te leren. Het worden veel valpartijen op het ijs, komische houdingen die je moet aannemen en lachen en poseren voor de foto. Daarna volgt een warme wintermaaltijd met zuurkool en boerenkoolstamppot. Een superleuk uitje is het. Je leert elkaar beter kennen én op een andere manier dan op kantoor. Niet iedereen kon helaas mee: de servicedesk moet wel bereikbaar blijven.

Vrijdag
Op vrijdag check ik altijd of we genoeg medewerkers aan de telefoon hebben zitten voor de komende week. Met ons telefoniesysteem kunnen we zien hoeveel klanten ons bellen en hoeveel personen we nodig hebben om u te woord te staan. Om één uur ’s middags zit mijn werkweek erop. Gauw mijn zoontje uit school halen. Wat zullen we voor leuks gaan doen?