Informatie voor onze klanten

 

Door de ontwikkelingen omtrent het coronavirus in Nederland zijn wij als organisatie die huishoudelijke hulp levert extra alert. Wij zijn ons bewust van de risico's en houden samen met de Kenniskring Veiligheid van Facilicom de richtlijnen en voorschriften van het RIVM goed in de gaten. Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat voor ons voorop.
Samen met het ministerie van VWS en de GGD heeft het RIVM een richtlijn ontwikkeld speciaal voor zorgorganisaties en kritische diensten. Uiteraard geldt voor alle medewerkers dat zij de

hygiënemaatregelen van het RIVM

volgen. Al onze medewerkers zijn goed ingelicht over de hygiëneprotocollen en worden door ons op de hoogte gehouden van eventuele aanvullende maatregelen.

Vanaf 17 april is er een specifieke richtlijn voor hulp bij het huishouden welke in ieder geval geldt tot 19 mei. Hulp bij het huishouden is ook in deze periode voor vele klanten een cruciale voorziening. Conform deze richtlijn zullen wij medewerkers met ziekteklachten niet naar klanten toe sturen om te werken op het moment dat het niet mogelijk is om continu anderhalve meter afstand van de klant te bewaren. Zo lang er geen sprake is van gecombineerde klachten en het mogelijk is om continu anderhalve afstand te bewaren, kan onze medewerker komen werken. Indien een medewerker toch uitvalt zal waar mogelijk vervanging worden geregeld.   
Naast bovenstaande werkt ons kantoorpersoneel zoveel mogelijk thuis. Wij zijn zodoende steeds bereikbaar zijn voor uw vragen.

Wij houden samen met onze Kenniskring Veiligheid alle richtlijnen en voorschriften goed in de gaten, we volgen de ontwikkelingen op de voet en waar nodig handelen wij direct. Indien er aanvullende maatregelen van kracht worden zullen wij die zo snel als mogelijk op onze website publiceren. Kijk voor de meest actuele richtlijnen altijd op de website van

het RIVM

.