Cliëntenraad
Cordaan Thuisdiensten is dicht bij de cliënt georganiseerd.
Cordaan Thuisdiensten is gebaat bij kritische cliënten, die hun
stem laten horen, meedenken en meepraten over de kwaliteit van
hulp. Cliënten van Cordaan Thuisdiensten hebben vaak goede ideeën
over verbeteringen in de dienstverlening. Immers, zij kennen uit
eigen ervaring de dagelijkse praktijk.
Daarnaast geeft de cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies aan
thuiszorgmanagers en de Raad van Bestuur. Het adviesrecht is
geregeld in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen
(WMCZ).
Ondernemingsraad
Cordaan Thuisdiensten heeft een ondernemingsraad (OR) en
Onderdeelcommissies (OC's). De ondernemingsraad overlegt namens de
werknemers met de bestuurder over een aantal onderwerpen die
belangrijk zijn voor alle werknemers.
De OR volgt het beleid van de onderneming kritisch en probeert het
te beïnvloeden. Om dat te kunnen doen, heeft de OR belangrijke
bevoegdheden. De OR heeft onder andere een advies-, instemmings- en
initiatiefrecht. De rechten en plichten van de ondernemingsraad
zijn vastgelegd in de Wet op de Ondernemingsraden (WOR).
De regio-OC's behandelen onderwerpen die de regio betreffen. De OR
behandelt onderwerpen die als geheel Cordaan Thuisdiensten
betreffen.
De OR en elke OC hebben een ambtelijk secretaris.
Voor meer informatie belt u 020-4356248 of mailt u ambtsecrecor@cordaan.nl