Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vind uw antwoord bij de veelgestelde vragen hieronder.

Betaal ik een eigen bijdrage?

Ja, de eigen bijdrage is € 14,10 per maand. Dit vaste bedrag betaalt u zodra u in zorg bent genomen. U betaalt de eigen bijdrage niet als u op de wachtlijst staat. Het maandbedrag is onafhankelijk van hoe vaak u hulp krijgt in de maand. Kijk voor meer informatie over de eigen bijdrage op amsterdam.nl/eigenbijdrage.

Krijg ik een vaste thuishulp?

We begrijpen dat u graag een vertrouwd gezicht als thuishulp wilt. Daar streven we ook naar bij Cordaan Thuisdiensten. Onze medewerker houdt vaste dagen en tijden aan. U begrijpt dat we een vaste hulp niet altijd kunnen garanderen. Bijvoorbeeld door ziekte of vakantie van onze medewerker. In dat geval doen we er alles aan om vervanging te regelen.
 

Ik heb het gevoel dat mijn ondersteuning niet meer passend is. Hoe kan ik deze aanpassen?

Wilt u nagaan of er een aanpassing gedaan kan worden in uw indicatie? Neem dan contact op met de servicedesk van Cordaan Thuisdiensten. Wij brengen u in contact met de coördinator die samen met u bekijkt of de huidige inzet voldoende is of moet worden aangepast. 
 

Heb ik inspraak in het tijdstip dat ik hulp ontvang?

Ja zeker, de tijden waarop u hulp krijgt bespreekt u zelf met onze thuishulp. Zo kunt u ook samen voor een ander moment kiezen als het u toevallig een keer niet goed uitkomt. Of als uw thuishulp een keer verhinderd is.
 

Komt mijn thuishulp ook langs op feestdagen?

Nee, op de gebruikelijke feestdagen zijn onze medewerkers vrij. Het gaat om deze feestdagen:
Eerste en Tweede Paasdag
Koningsdag
Bevrijdingsdag
Hemelvaartsdag
Eerste en Tweede Pinksterdag
Eerste en Tweede Kerstdag

Wat als mijn vaste hulp ziek is of met vakantie gaat?

Als uw hulp niet kan komen, overleggen we dat altijd met u. In dat geval neemt uw hulp of de teamondersteuner contact met u op. We bespreken dan met u of vervangende hulp nodig is. Is dat zo? Dan plannen we samen met u nieuwe dagen en tijden in.

Tijdens het werk heeft mijn thuishulp schade veroorzaakt. Wat nu?

Vervelend! We vragen u om zo snel mogelijk de schade te melden. Wij nemen dan contact met u op om te vragen wat er precies is gebeurd. Daarna beoordelen we de schade en bekijken we of u recht heeft op een vergoeding.
Tip: bewaar het beschadigde object. Of, als er in huis iets stuk is, laat het dan nog niet meteen repareren.
 

Waar kan ik terecht met suggesties of klachten?

Heeft u een suggestie? Of bent u ergens niet helemaal tevreden over? Laat het ons weten. U kunt een e-mail sturen naar de klachtenservice: klachten@incluzio.nl. Bellen kan ook: 020 258 35 00. Weten hoe onze klachtenprocedure werkt? Lees dan onze procedure.